Nem az MSZP az ellenfél
2007. június 29.
Programokkal tele a padlás, az új többségnek inkább eszmére van szüksége - állítja Orbán Viktor. A Fidesz elnöke szerint ha Franciaország eldöcög takarékos kampányokkal, mi is kizárhatnánk a politikából a fizetett reklámokat, óriásplakátokat. (A Heti Válaszban megjelent interjú.)
- Fidesz-körökben ma két kötelező olvasmányt emlegetnek: az ön Egy az ország című kötetét és a Navracsics Tibor gondozásában megjelent Jövőnk vitairatot. Miért kell ennyi elvi alapvetés, ha - miként az utóbbiból kiderül - a választás jórészt „imázsok harca”?
- Ezt legfeljebb szomorú elégedetlenséggel mondja az ember, mintsem elismerő csettintéssel. A szakmánk lealacsonyodását látom ebben az - egyébként pontos - megállapításban, ugyanis a politika eredendően azt jelenti: világossá tesszük az ország előtt álló lehetőségeket, és segítséget adunk az embereknek a választásban. No, erre az ideára ült rá a tömegdemokráciák médiavilága, imázsharca...
- Amibe több fideszes is beszállt. Rogán Antal két bulvárlap címlapján is eljegyezte menyasszonyát, Kósa Lajos pedig a Playboynak dobta oda magát egy imázsinterjú erejéig.
- Én megmaradok idealistának. Hiszek abban, hogy noha ma érdektelen, sőt hitvány felvetéseket is ismertté lehet tenni bizonyos médiumokon keresztül, ezek mégsem lesznek olyan meggyőzőek, mint egy szerényebb eszközökkel közzétett erős gondolat. 1988-89-ben minden eszköz az ellenfél kezében volt, mégis bekopogott a rendszerváltás. Van tehát értelme harcolni szakmánk presztízséért: én ezért nem használom a modern médianyelv trendi kliséit. És ezért javaslom, hogy helyezzük radikálisan új alapokra a politikai reklámot. A pártoknak meg kellene állapodniuk, hogy a törvény erejével kizárjuk a kampányból a fizetett reklámokat, ideértve a rádiót, a televíziót és az óriásplakátokat is.
Heti Válasz
A teljes interjú elolvasható az Interjúk rovatban.